助手席窓ガラス

助手席側スタートです.

例によって、ドアの中から謎な部品が発見されたり、ネジが無くなっててブチルゴムで留めてあったりしてますが、運転席よりは良いと思います.

 

The passenger side started.

As usual, the mystery has been discovered in parts of the door
I had to be fixed with butyl rubber or missing screws, I think better than the driver's seat.

ドアの中に落ちてました
ドアの中に落ちてました
ネジとワッシャーがありません.
ネジとワッシャーがありません.

部品製作/ボディー側金具加工

456GT-10mmロング調整ボルト
456GT-10mmロング調整ボルト
456GT-無くなっていた部品製作
456GT-無くなっていた部品製作

ドアのリア側の倒れ込み角度が足りないので調整範囲を作り出す為に調整ボルトを10mm延長して製作しました.削り出し+転造の本格な作りです.

ボディー側Bピラーの付け根にあるはずのワッシャーとネジが無くなって、ブチルゴムで留めてあったのを部品を製作して復活させました.

 

この他にボディー側のウェザードリップの取り付け金具を加工し,調整範囲を作り出しました.

Adjustment screw so the adjustment range for producing enough angle of the rear door glass was produced extended to 10mm. It is making a full-scale rolling and shaving.

Side B is lost and the body should have a washer and screw the base of the pillar, revived to produce butyl rubber parts that had been fastened.

 

Processing side of gutter mounting bracket of the other body has created a range of adjustment.

Bピラーのゴムが剥がれていたので両面テープで接着しました.
Bピラーのゴムが剥がれていたので両面テープで接着しました.
456GT-いらない部品
456GT-いらない部品
最後の最後で要らない部品を発見しました. やりたいことは理解できます.
456GT-水密検査OK
456GT-水密検査OK
456GT-完成
456GT-完成