高速道路/碓氷バイパス テスト

Usui Bypass highway driving and performance verification

カフェGT
カフェGT
カフェGT
カフェGT

アライメントの微調整とオーナーの好みに合わせたハンドリングの微調整を終えたので,特性の確認とオーナーのドライビングスタイルの確認の為に

関越道を軽井沢方面に向けてオーナーと一緒に走ります。

 

関越道では高速走行時のマナーと調整の確認を行いました。

○22km/hまで5速で引っぱりましたが,エンジンは全くの余裕です。

その上で、風切り音は皆無。入ってくるのはロードノイズのみです。

 

上信越道でも,全くもって高速クルーザーとして余裕のクルージングです。

足回りの動きも良く、しっかりと安定した走行を見せてくれます。

また,そのまま減速せずに高速コーナーに進入しても,何事も起きません。

 

碓氷バイパスに到着し,登り下りをテストします。

まず,オーナーのドライブで走り、次に私が運転します。

 

主に2/3速を使い、一般車を避けながら走ります。

基本的に何処でも、どのようにでも姿勢を制御でき,尚且つ、テールアウト後の急激な挙動の対する不安を感じない(テールアウトしても制御できると感じる挙動の柔和さがある)動きをします。

まだまだ車としては余裕のある状態のようです。

リアのトレッド拡大とマラネロホイールによるタイヤサイズの拡大によって,ステアリングの操作に対して、リアが重石のように残ろうとするように感じます。

特性としてアンダー方向(安定方向)にハンドリングは遷移したものと考えられます。

最後にフルブレーキングでブレーキ時にも左右への進路の偏りの無い事とブレーキ性能が十分に余裕がある状態であることを確認してカフェGTにお茶をしに行きました。

 

軽井沢は気候も良く、カフェGTも気持ちのよい場所でした。

 

帰りは6速にて100km/h程度にて巡航し,クルージング時のマナーについて検証しました。

エンジンは無音、ロードノイズのみ聞こえ、隣の席との会話が無理無く聞き取れます。

とても疲労の少なくクルーザーとしての使用も十分こなしてくれました。

 

 

Now that we've fine-tune the handling to suit the owner's taste and fine-tune the alignment to verify and confirm the property owner's driving style

Runs with the owner for the highway towards Kanetsu Karuizawa.

 

Kanetsu highway manners and was performed to confirm the adjustment at high speed.

Pulled up ○ 22km / h in 5th gear. The engine has a margin.

On that basis, wind noise is nothing. The only road noise coming.

 

In Joshinetsu Highway, is cruising speed cruiser with a margin at all.
Movement of the suspension may, consistent laps to show me.

Also, you just enter the high-speed corners without slowing down, nothing happens.

 
arrived in usuibypass, to test the uplink and downlink.

First, the owners run the drive, I drove to the next.

 

Select a 2/3th gear, primarily runs while avoiding the common car.

Basically anywhere, any way you can control your attitude, and noted that the movement felt a sudden concern over the behavior after the tail out. (With the soft feel of the behavior can be controlled by the tail-out)

The expansion of the tire and wheel size by expanding Maranello Rear tread, for the operation of the steering, which feels like a sticky like to stay in the rear.

Understeer characteristic direction (stable direction) will be deemed to have handled in the transition.

GT went to a cafe and tea to ensure that the state can afford to be without sufficient braking bias also depends on the path to full braking when the brake at the end.

 

Karuizawa is a good weather was also a pleasant place CafeGT.

 

Return to cruise at around 100km / h in 6th gear, we examine the manners of the time cruising.

Engine is silent, only hear road noise.
Able to speak to a seat next to it.

Fatigue is very little that can be used as a cruiser.